V každé době žijí šikovní lidé. Někdo je šikovný hlavou, jiný rukama a když se to spojí, tak mnohdy vznikají pozoruhodné věci. Na cestách je to také vidět a nemusíte zrovna jezdit někam daleko do zahraničí. Stačí se prostě zastavit na daném místě a obdivovat. Podolský most je přesně takovým příkladem. Dost možná jste přes něj jeli, aniž jste si uvědomili, jak nádhernou technickou památku máte zrovna pod sebou. Přitom jej můžete shlédnout úplně jednoduše. My jsme to udělali a byl to zážitek.

Na cestě po jižních Čechách
Podolský most se nachází v Jihočeském kraji, a to na hlavním silničním tahu mezi Pískem a Táborem. Přímo jej najdete u obcí Podolí a Temešvar. Most se klene nad řekou Vltavou a vodní nádrží Orlík. Až tudy pojedete, tak si udělejte malou přestávku, vystupte z auta a běžte se podívat. Nebudete litovat, rozhodně to není nijak ztracený čas. Navíc, je zde k vidění nejen onen Podolský most. Máme vlastní zkušenost na kterou budeme vždy rádi vzpomínat.

Hluboké vltavské údolí
Přímo na Podolském mostě se zastavit nedá, ale to nevadí. Na obou koncích je parkoviště, můžete tedy snadno na chvíli odstavit vůz, vystoupit a jít se podívat. Podolský most má chodník pro chodce, je tudíž jednoduché jít se pokochat nádhernými výhledy přímo z mostu do hlubokého vltavského údolí. Spatříte úžasnou přírodu. Na levém břehu pak je upravená vyhlídka s informační tabulí a posezením. Z této vyhlídky uvidíte Podolský most v celé jeho kráse. Doporučujeme mít u sebe foťák nebo mobil ať si můžete udělat zajímavé fotografie.

Brána do nebe
Vůbec první most byl v těchto místech postaven již v roce 1848. Byl řetězový a vydržel poměrně dlouho. Časem však již nestačil na větší provoz a v letech 1939 až 1943 vznikl současný Podolský most. Jeho celková délka je 510 metrů, šířka má 8,5 metru a vozovka se nachází ve výšce od 55 do 65 metrů. Dříve se mu také říkalo Brána do nebe. Oficiálně má statut kulturní památky. A jen tak mimochodem, sem tam se u mostu konají různé akce. My měli štěstí na vzpomínkovou jízdu nadšenců armády USA, která kdysi osvobodila tuto část naší země. Podolský most byl na demarkační linii.

Železobetonový most
Samotný Podolský most je v mnoha směrech unikátem. Už jen architektonické řešení v podobě několika oblouků bere dech. Železobetonový most je projektem pánů V. Janáka, J. Brebery, I. Pacholíka a J. Blažka. Na stavbu bylo zapotřebí 1200 tun ocelové výztuže, 6920 tun cementu, 6300 metrů krychlových dřeva. Po napuštění Orlické přehrady byly ponořené patky mostních pilířů ošetřeny proti působení vody. Přejeme vám podobně krásný zážitek, který jsme zde měli my. Užijte si tu malou přestávku na své cestě po jižních Čechách.
